Zemsta
Prometeusz w okowach
Biesy
Ksiądz Marek
Antygona
Niemcy
Sztukmistrz z Lublina
Kasia z Heilbronu
Czajka
Płatonow - Akt pominięty
Trzy wysokie kobiety
Iwona, księżniczka Burgunda
Wiśniowy sad
Życie: trzy wersje
Mary Stuart
Śmierć komiwojażera
Sen o jesieni
Daily soup
Therminal 7
Polowanie na łosia (źródło: www.teatralia.com.pl)
Rzecz o banalności miłości
(źródło: teatrdramatyczny.pl)
Klara
Zemsta, Aleksander Fredro, reżyseria Mieczysław Górkiewicz, scenografia Janusz Warpechowski, muzyka Franciszek Barfuss, Teatr Bagatela im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego, Kraków, premiera 16.08.1977.
Kram z piosenkami, Leon Schiller, reżyseria i choreografia Barbara Fijewska, scenografia Małgorzata Treutler, opracowanie muzyczne Janusz Butrym, Teatr Bagatela, Kraków, premiera 21.01.1978.
Blanka
Białe małżeństwo, Tadeusz Różewicz, reż. Kazimierz Braun, dekoracje Piotr Wieczorek, kostiumy Zofia de Ines-Lewczuk, opracowanie muzyczne Mirosław Jastrzębski, ruch sceniczny Waldemar Fogiel, Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, Wrocław, premiera 11.09.1975.
Chór Okea
Prometeusz w okowach, Ajschylos, przekład Stefan Srebrny, opracowanie tekstu Andrzej Hajduk, Michael R. Whaley (USA), reżyseria Travis Preston (USA), współpraca reżyserska Michael R. Whaley, scenografia Adam Myjak, muzyka Simon Thorn, Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego, Wrocław, premiera 20.05.1979.
Pani 3, Numer 34
Bal manekinów, Bruno Jasieński, przekład Anatol Stern, reżyseria Jacek Weksler, opieka reżyserska Kazimierz Braun, scenografia Zofia de Ines-Lewczuk, muzyka Jan Walczyński, choreografia Jerzy Kozłowski, praca nad słowem Krystyna Mazur, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 8.12.1979.
Ona
Wysoka ściana, Jerzy Zawiejski, reżyseria Andrzej Makowiecki, scenografia Ali Bunsch, muzyka Zbigniew Karnecki, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 8.03.1980.
Dasza
Biesy, Fiodor Dostojewski, przekład Tadeusz Zagórski, adaptacja i reżyseria Józef Gruda, scenografia Ali Bunsch, muzyka Zbigniew Karnecki, choreografia Henryk Sawicki, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 14.06.1980.
Oliwia
Wieczór trzech króli, William Shakespeare, przekład Stanisław Dygat, inscenizacja i reżyseria Kazimierz Braun, współpraca reżyserska i literacka Bogusław Kierc, scenografia Ewa Festdorf-Mońka i Michał Mońka, muzyka Zbigniew Karnecki, choreograf Marta Bochenek, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 7.05.1981.
Aktorka
Obora, Helmut Kajzar, reżyseria Andrzej Makowiecki, scenografia Marcin Jarnurkiewicz, muzyka Zbigniew Karnecki, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 25.10.1981.
Było, autorzy tekstów: Witold Gombrowicz, James Joyce, Bogusław Kierc, Tadeusz Konwicki, Tadeusz Różewicz, scenariusz i reżyseria Bogusław Kierc, Jacek Weksler, scenografia Ewa i Paweł Ogelscy, muzyka Zbigniew Karnecki, choreografia Marta Bochenek, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 15.05.1982
Kmitowa
Dziady, Adam Mickiewicz, reżyseria Kazimierz Braun, scenografia Ali Bunsch, muzyka Rafał Augustyn, Zygmunt Karnecki, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 3.06. 1982.
Judyta
Ksiądz Marek, Juliusz Słowacki, reżyseria Andrzej Makowiecki, scenografia Łucja Mróz, muzyka Zbigniew Karnecki, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 11.02.1983.
Pani
Perykles, William Shakespeare, przekład Leon Ulrich, reżyseria i choreografia Henryk Tomaszewski, scenografia Zofia de Ines-Lewczuk, muzyka Zbigniew Kornecki, Teatr Polski, Wrocław, premiera 26.02.1983.
Antygona
Antygona, Sofokles, przekład Stanisław Hebanowski, opracowanie Jacek Łukasiewicz, reżyseria Ewa Bułhak, scenografia Jerzy Grzegorzewski, kostiumy Barbara Hanicka, muzyka Stanisław Radwan, Teatr Polski (Kameralny), Wrocław, premiera 26.02.1984.
Ruth
Niemcy, Leon Kruczkowski, reżyseria Henryk Adamek, scenografia Wojciech Jankowiak, Michał Jędrzejewski, kostiumy Zofia de Ines-Lewczuk, muzyka Józef Sknek, Teatr Polski, Wrocław, premiera 14.10.1984.
Królewna Tęczowa
Przygody Sindbada Żeglarza, Bolesław Leśmian z poezją Roberta Stillera, adaptacja, inscenizacja, reżyseria Maria Straszewska, scenografia Jacek Zagajewski, muzyka Jerzy Mikan, aranżacja Jan Walczyński, choreografia Waldemar Kast, Teatr Polski, Wrocław, premiera 7.07.1985.
Dziewczyna
Głos według miniatury dramatycznej Dziejba leśna, Bolesław Leśmian, opracowanie tekstu i reżyseria Andrzej Wojaczek, scenografia Kazimierz Wiśniak, muzyka Zbigniew Piotrowski, Teatr Polski (Kameralny), Wrocław, prapremiera 17.03.1985.
Kniaziówna Janulka Fizdejka
Janulka, córka Fizdejki, Witkacy, opracowanie tekstu i reżyseria Józef Bunsch, scenografia Wojciech Jankowiak, Michał Jędrzejewski, muzyka Zbigniew Karnecki, ruch sceniczny Jerzy Stępniak, Teatr Polski, Wrocław, 31.01.1986.
Szukam pracy II, Kaczmarek Jan, reżyseria Zbigniew Lesień, scenografia Jan Trambowicz, muzyka Włodzimierz Plaskota, Teatr Polski, Wrocław, 10.03.1986.
Rejca
Sztukmistrz z Lublina, Isaac Bashevis Singer, adaptacja Michał Komar i Jan Szurmiej, reżyseria i choreografia Jan Szurmiej, scenografia Irena Biegańska, Wiesław Olko, muzyka Zygmunt Konieczny, Teatr Polski, Wrocław, premiera 12.12.1986.
Królowa
Balkon, Jean Genet, przekład Maria Skibniewska, Jerzy Lisowski, reżyseria
Tadeusz Minc, scenografia Wojciech Jankowiak, Michał Jędrzejewski, muzyka Zbigniew Kornecki, choreografia Wojciech Misiuro, Teatr Polski, Wrocław, premiera 18.01.1987.
Justyna
Justyna czyli niedole cnoty, Alphonse Donatien de Sade, przekład Jacek Trznadel, teksty piosenek Maciej Wojtyszko, adaptacja reżyserska Waldemar Śmigasiewicz, scenografia Maciej Preyer, muzyka Jerzy Derfel, przygotowanie muzyczne Zbigniew Piotrowski, Teatr Polski (Scena Kameralna), Wrocław, prapremiera 28.03.1987.
Margarita Iwanowa
Samobójca, Nikołaj Erdman, przekład Maryla Masłowska, reżyseria Jerzy Jarocki, scenografia Zofia de Ines-Lewczuk, muzyka Ewa Kornecka, choreografia Jadwiga Leśniak-Jankowska, Teatr Polski, Wrocław, prapremiera 17.06.1988.
Maria
Małżeństwo Marii Kowalskiej, Maria Nurowska, opracowanie tekstu, reżyseria i dekoracje Maciej Domański, kostiumy Małgorzata Bajera, opracowanie muzyczne Władysław Szomański, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 28.04.1989.
Et in arcadia ego. Widowisko poetyckie, Tadeusz Różewicz, reżyseria i opracowanie Jan Różewicz, scenografia Anna Seitz-Wichłacz, muzyka Andrzej Tuchowski, Teatr Współczesny (Scena Rekwizytornia), Wrocław, premiera 16.02.1990.
Anastazja
Zbrodnia i kara, Fiodor Dostojewski, przekład Czesław Jastrykiec-Kozłowski, adaptacja reżyserska Krzysztof Kościszewski, scenografia Andrzej Markowicz, asystent reżysera Lech Gwit, muzyka Jerzy Satanowski, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 14.12.1990.
Siri von Essen
Noc trybad, Per Olov Enquist, przekład Zygmunt Łanowski, reżyseria Krzysztof Kościszewski, scenografia Katarzyna Święcka, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 15.03.1991.
Ciemna Dama
Peepshow, Tabori George, przekład Jacek St. Buras, cytaty z Szekspira w przekładzie Macieja Słomczyńskiego, reżyseria i scenografia Marcel Kochańczyk, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 19.11.1991.
Marta
Faust i Małgorzata, Joahann Wolgang Goethe, przekład Bernard Antochewicz, Feliks Konopka, Władysław Kościelski, adaptacja i reżyseria Zygmunt Brzoza, scenografia Agnieszka Zawadowska, muzyka Henryk Gembalski, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 4.10.1992.
Dariuszka
Smutna historia dla wesołych, Antoni Czechow, scenariusz na podstawie Sali nr 6, Mewy, Trzech sióstr, Wiśniowego sadu Jehim Kamieniecki, Jurij Krasowski, reżyseria i scenografia Jurij Krasowski, muzyka Sergiej Wasiliew, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 31.01.1993.
Anna Wojnicew
Płatonow, Antoni Czechow, przekład Adam Tarn, opracowanie tekstu i reżyseria Jerzy Jarocki, scenografia Andrzej Witkowski, muzyka Krzesimir Dębski, asystent reżysera Elżbieta Czaplińska, Teatr Polski, Wrocław, premiera 7.10.1993.
Pamela Willey
Okno na parlament, Ray Cooney, przekład Elżbieta Woźniak, reżyseria Wojciech Pokora, scenografia Józef Napiórkowski, asystent reżysera Tomasz Lulek, Teatr Polski (Scena Kameralna), Wrocław, premiera 17.04.1994.
Kunegunda von Thurneck
Kasia z Heilbronnu, Heinrich von Kleist, przekład Jacek Buros, inscenizacja i opracowanie tekstu Jerzy Jarocki, scenografia Zofia de Ines, Wojciech Jankowiak, muzyka Stanisław Radwan, Teatr Polski (Scena na Świebodzkim), Wrocław, premiera 30.11.1994.
Missis Thatcher
Przygody Tomka Sawyera, Mark Twain, przekład Marian Niewiarowski, adaptacja Natalia Wohnstern i Jurij Romanowicz, reżyseria Jan Szurmiej, scenografia Wojciech Jankowiak, muzyka Zbigniew Karnecki, Teatr Polski (Teatr Kameralny), Wrocław, premiera 19.03.1995.
Blanche
Gracz, Fiodor Dostojewski, przekład Władysław Broniewski, adaptacja i reżyseria Jacek Bunsch, scenografia Wojciech Jankowiak, Michał Jędrzejewski, 2.06.1995, Teatr Polski, Wrocław.
Irina Nikołajewna Arkadina
Czajka, Antoni Czechow, przekład i reżyseria Eugeniusz Korin, scenografia Andrzej Witkowski, Teatr Nowy im. Tadeusza Łomnickiego, Poznań, premiera 12.01.1996.
Anna Wojnicew
Płatonow - Akt pominięty, Antoni Czechow, przekład Adam Tarn, opracowanie tekstu i reżyseria Jerzy Jarocki, scenografia Andrzej Witkowski, muzyka Krzesimir Dębski, asystent reżysera Stanisław Melski, asystent scenografa Barbara Kotys, Teatr Polski, Wrocław, premiera 2.04.1996.
Maria Helena Daste
Improwizacje wrocławskie – improwizacja paryska, Jean Giradoux, przekład Adam Wodnicki, Tadeusz Różewicz, reżyseria Andrzej Wajda, współpraca Janusz Kica i Wojciech Kościelniak, scenografia Krystyna Zachwatowicz, muzyka Stanisław Radwan, Teatr Polski, Wrocław, premiera 20.05.1996.
Królowa Małgorzata
Król umiera, czyli ceremonie, Eugene Ionesco, przekład Adam Tarn reżyseria Jerzy Grzegorzewski, scenografia Barbara Hanicka, muzyka Stanisław Radwan, asystent reżysera Wojciech Ziemiański, Teatr Polski (Kameralny), Wrocław, premiera 8.11.1996.
Pieśń o blasku wody, Karol Wojtyła, reżyseria Andrzej Wajda, Teatr Polski, Wrocław, 30.05.1997.
Hrabina Respektowa
Fantazy, Juliusz Słowacki, opracowanie tekstu i reżyseria Maciej Prus, scenografia Zofia de Ines, asystent reżysera Jan Blecki, w opracowaniu muzycznym wykorzystano utwory Johanna Nepomuka Hummla, Wrocław, premiera 22.11.1997.
Emilia
Sztukmistrz z Lublina, Isaak Basevis Singer, przekład Krystyna Szerer, libretto Michał Komar i Jan Szurmiej, muzyka Zygmunt Konieczny, songi Agnieszka Osiecka, inscenizacja, reżyseria i choreografia Jan Szurmiej kierownik muzyczny Zbigniew Małkowicz, dekoracja Wojciech Jankowiak, kostiumy Marta Hubka, współpraca muzyczna i przygotowanie wokalne Bogusława Orzechowska, konsultacja sztuki cyrkowej Wacław Łysakowski, Operetka Wrocławska, Wrocław, premiera 30.05.1998.
Kobieta B
Trzy wysokie kobiety, Edward Albee, reżyseria Rafał Sabara, scenografia Beata Nyczaj, asystent reżysera Figiel-Idziak Iga, Teatr Nowy, Poznań, premiera 17.02.1999.
Margareta
Jesień i zima, Lars Noren, przekład Halina Thylwe, reżyseria Piotr Tomaszuk, scenografia Zofie de Ines, muzyka Jacek Ostaszewski, reżyseria świateł Krzysztof Sendke, Teatr Współczesny, Wrocław, premiera 18.09.1999.
Helena
Wujaszek Wania, Antoni Czechow, reżyseria i opracowanie tekstu Jerzy Jarocki, scenografia Jerzy Juk-Kowarski, muzyka Stanisław Radwan, Teatr Polski, Wrocław, premiera 11.03.2000.
Królowa Małgorzata
Iwona, księżniczka Burgunda, Witold Gombrowicz, reżyseria Tadeusz Bradecki, scenografia Jagna Janicka, muzyka Grzegorz Turnau, Teatr Nowy, Poznań, premiera 12.05.2000.
Estera Franz
Cena, Atrhur Miller, reżyseria, scenografia i opracowanie muzyczne Eugeniusz Korin, kostiumy Jagna Janicka, Teatr Nowy, Poznań, 6.01.2001.
Lubow Raniewska
Wiśniowy sad, Antoni Czechow, przekład Czesław Jastrzębiec-Kozłowski, opracowanie tekstu i reżyseria Paweł Miśkiewicz, scenografia Andrzej Witkowski, muzyka Bolesław Rawski, asystent reżysera Adam Cywka, Teatr Polski, Wrocław, premiera 22.04.2001.
Ines Finidori
Życie: trzy wersje, Yasmina Reza, przekład Piotr Szymanowski, reżyseria i scenografia Maciej Sobociński, kostiumy Elżbieta Wójtowicz-Gularowska, opracowanie muzyczne Bolesław Rawski, asystent reżysera Adam Cywka, Teatr Polski, Wrocław, premiera 14.09.2002.
Mary Stuart
Mary Stuart, Wolfgang Hildesheimer, przekład Dorota Sajewska, reżyseria Remigiusz Brzyk, scenografia Mikołaj Malesza, kostiumy Elżbieta Wójtowicz-Gularowska, muzyka i opracowanie muzyczne Jacek Grudzień, asystent reżysera Miłogost Reczek, Teatr Polski, Wrocław, premiera 12.04.2003.
Królowa Małgorzata
Król Ryszard III, William Shakespeare, przekład Roman Brandstaetter, reżyseria i scenografia Janusz Wiśniewski, muzyka Jerzy Satanowski, choreografia Emil Wesołowski, kostiumy Irena Biegańska, Teatr Nowy, Poznań, premiera 21.11.2003.
Lady Milford
Intryga i miłość, Fryderyk Schiller, przekład Józef Baliński, opracowanie tekstu, reżyseria i dekoracje Waldemar Zawodziński, kostiumy Izabela Stronias-Balińska, opracowanie muzyczne Józef Baliński, Teatr im. Stefana Jaracza, Łódź, premiera 28.02.2004.
Linda
Śmierć komiwojażera, Arthur Miller, przekład Joana Gorczyńska, opracowanie tekstu i reżyseria Jacek Orłowski, scenografia Jan Kozikowski, muzyka Maciej Pawłowski, reżyseria światła Krzysztof Sendke, Teatr im. Stefana Jaracza, Łódź, 14.11.2004.
Gunhilda
John Gabriel Borkman, przekład Anna Maria Linke, Henryk Ibsen, reżyseria Grzegorz Wiśniewski, scenografia Magdalena Gajewska, muzyka Bolesław Rawski, reżyseria światła Krzysztof Sendke, Teatr Polski, Wrocław, 5.06.2005.
Kobieta
Sen o jesieni, przekład Elżbieta Frątczak-Nowotny, reżyseria, opracowanie tekstu i opracowanie muzyczne Paweł Miśkiewicz, scenografia Barbara Hanicka, reżyseria światła Andrzej Szulkowski, Teatr im. Stefana Jaracza, Łódź, 8.04.2006.
Matka
Daily soup, Amanita Muskaria, reżyseria Małgorzata Bogajewska, scenografia Maciej Chojnacki, muzyka Paweł Czepułtowski, Michał Litwiniec, Teatr Narodowy, Warszawa, premiera 26.05.2007
Matka I
Therminal 7, przekład tekstu Elżbieta Frątczak-Nowotny, Lars Noren, reżyseria Andrzej Domalik, scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, kostiumy Dorota Raqueplo, muzyka Tomasz Stańsko, reżyseria światek Edward Kłosiński, Teatr Narodowy Warszawa, premiera 08.12.2007
Pani Dobrójska
Śluby panieńskie, Aleksander Fredro, reżyseria Jan Englert, scenografia Barbara Hanicka, muzyka Leszek Możdzer, światło Mirosław Poznański, Teatr Narodowy Warszawa, premiera 21.04.2007, w obsadzie od 07.10.2008
Myszka
Polowanie na łosia, Michał Walczak, reżyseria Igor Gorzkowski, scenografia Jan Kozikowski, Teatr Narodowy Warszawa, prapremiera 18.04.2009
Clara
Elektryczny Parkiet, Enda Walsch, reżyseria Andrzej Domalik, scenografia Marcin Jarnuszkiewicz, kostiumy Dorota Roqueplo, muzyka Włodek Pawlik, światło Prot Jarnuszkiewicz, Teatr Narodowy Warszawa, premiera 29.05.2010
Starsza Kobieta
Matka i dziecko/Letni dzień, Jon Fosse, reżyseria Izabella Cywińska, scenografia Jerzy Juk-Kowarski, muzyka Stanisław Radwan, Teatr na Woli im. Tadeusza Łomnickiego Warszawa, premiera 3.02.2012
Keke, Wiera Zasulicz
Młody Stalin. Prawdopodobna historia, Tadeusz Słobodzianek, reżyseria Ondrej Spišák, scenografia Francisěk Lipták, kostiumy Jan Kozikowski, muzyka Bartłomiej Woźniak, Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, premiera 6.04.2013
Hanna Arendt
Rzecz o banalności miłości, Savyon Liebrecht, reżyseria: Wawrzyniec Kostrzewski, scenografia i kostiumy: Marta Dąbrowska-Okrasko, muzyka: Piotr Łabonarski, Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, premiera 10.01.2014
Jokasta
Król Edyp, Sofokles, reżyseria: Jakub Krofta, scenografia i kostiumy: Marek Zakostelecky, Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, premiera 04.07.2014
Beth
Twoje i moje, Marna Regan, reżyseria: Robert Gliński, scenografia: Agnieszka Zawadowska, muzyka: Łukasz Targosz, premiera 20.05.2016 - nie odbyła się
opracowanie na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Białej Sztuka aktorska Haliny Skoczyńskiej
napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Deglera (Uniwersytet Wrocławski)
copyright © Halina Skoczyńska | projektowanie stron internetowych Impresja