Płatonow
Antoni Czechow, reż. Jerzy Jarocki, Teatr Polski we Wrocławiu
Jacek Sieradzki, Polityka
Jak pięknie, pod okiem wielkiego hodowcy, Jerzego Jarockiego, rozkwita ta aktorka, wyzwala się z zawodowych banałów, odważa się na scenie pokazywać psychikę bez pruderii i osłonek. Widziałem w Kaliszu po dwóch latach Płatonowa z jej Anna Wojnicew: ta rola wciąż się rozwija! Pewnie podobnie będzie z Kunegundą w „Kasi z Heilbronnu”.
Andrzej Wanat, Teatr
Generałowa Skoczyńskiej świetnie dialoguje, ma klasę, jest doświadczona, z całą pewnością przewyższa swoje otoczenie. A oprócz tego jest w tej postaci biologiczność i amoralizm, kobiecą mądrością powstrzymywany w bezpiecznym momencie, jakaś macierzyńska opiekuńczość wobec Płatonowa, zwykła babskość oszukanej kochanki, godność i poczucie wyższości nad mężczyznami. To dobra i bogata rola.
Jacek Cieślak, Rzeczpospolita
Płatonowa rozdartego między miłością do żony Saszy (...) i sentymentalizmem do Generałowej (Halina Skoczyńska) – dojrzałej i inteligentnej kobiety, która uderza do głowy jeszcze mocniej niż wódka.
opracowanie na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Białej Sztuka aktorska Haliny Skoczyńskiej
napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Deglera (Uniwersytet Wrocławski)
copyright © Halina Skoczyńska | projektowanie stron internetowych Impresja