Kasia z Heilbronnu
Heinrich von Kleist, reż. Jerzy Jarocki, Teatr Polski we Wrocławiu
Małgorzta Biała
Halina Skoczyńska w sztuce Kleista gra figurę zła – Kunegundę, która jest przez Jarockiego pokazana jako doskonale zorganizowany instrument do fabrykowania złudzeń. Reżyser zrezygnował z opisów olśniewającej urody tej postaci, skupiając się na jej wzbudzającym odrazę postępowaniu.
Elżbieta Baniewicz, Twórczość
Na przeciwległym biegunie Kunegunda Haliny Skoczyńskiej preparowana z wyrachowaniem z samej sztuczności esencja aktorstwa. Świetna scena makijażu i montażu sztucznej nogi, gdy z żywej kobiety powstaje marionetka poruszana podłym wyrachowaniem.
J. Komorowski, Teatr
Halina Skoczyńska uczyniła z Kunegundy postać nadspodziewanie ludzką, spragniona życia, niechby i złego, byle prawdziwego, bezwzględną, ale i niemal tragiczna w niemożności spełnienia.
opracowanie na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Białej Sztuka aktorska Haliny Skoczyńskiej
napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Deglera (Uniwersytet Wrocławski)
copyright © Halina Skoczyńska | projektowanie stron internetowych Impresja