Jesień i zima
Lars Noren, reż. Piotr Tomaszuk, Teatr Współczesny we Wrocławiu
Roman Pawłowski, Gazeta Wyborcza
(...) Udało się natomiast Tomaszukowi ośmielić aktorów do odważnej gry, do krzyku, a nawet agresji. Świetna jest w tym zwłaszcza Halina Skoczyńska, która jako Margareta, spokojna matka, łagodząca i bagatelizująca konflikty rodzinne, nagle nie wytrzymuje i pęka, wykrzykując swoją skargę w twarz mężowi.
Krzysztof Kucharski, Gazeta Wrocławska
Kolejną wspaniałą postać zagrała Halina Skoczyńska. Najbardziej skomplikowaną i zaszytą w konwenansach. Najtrudniejszą do otwarcia. Przepięknie poprowadzoną przez aktorkę od sztucznych, wyreżyserowanych grymasów Margarety – do dna duszy. Z jakąś niesamowitą pokorą wobec tego, co nam niesie życie. Nawet włosy z wylizanego tapiry zmieniają się w szopę. Bez pomocy fryzjerki. Aktorzy nawet przez dwie godziny nie schodzą nawet na sekundę ze sceny. Jeśli nikt Halinie Skoczyńskiej nie da nagrody za tę rolę, to ja ją ufunduję.
opracowanie na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Białej Sztuka aktorska Haliny Skoczyńskiej
napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Deglera (Uniwersytet Wrocławski)
copyright © Halina Skoczyńska | projektowanie stron internetowych Impresja