Daily soup
Amanita Muskaria , reż. Małgorzata Bogajewska, Teatr Narodowy w Warszawie
Joanna Derkacze, Gazeta Wyborcza
Matka nigdy nie wchodzi do kuchni czy salonu, ale wpada gotowa do natychmiastowej interwencji. Na widok któregokolwiek z domowników jej twarz przybiera wyraz ćwiartowanej świętej, która uśmiecha się słodko mimo doznawanych mąk. Uspokaja się dopiero przed telewizorem, hipnotycznie wpatrując się w dwa tysiące siedemset pięćdziesiąty ósmy odcinek tasiemca „Szczęście i sukces”.
Michał Lenarciński, Dziennik Łódzki
„Daily Soup”, wyśmiewając opery mydlane, sam nieco je przypomina. Pod jednym dachem żyje toksyczna rodzinka. Żona (świetna, rytualnie zatroskana Halina Skoczyńska), niczym torturowana święta, z wyrazem cierpienia poświęca się dla rodziny. Jest tak skołowana, że nie tylko mówi byle mówić, ale by dokonać pewnego rytuału: rozmowy manifestującej niezrozumienie, wzniecającej nieporozumienie, by eksplodować pseudo-poświęceniem. Jest tak odpowiedzialna za rodzinę, że na dziewięćdziesiąte urodziny swej matki każe w prezencie sprowadzić spowiednika. Profilaktycznie, jak twierdzi.
opracowanie na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Białej Sztuka aktorska Haliny Skoczyńskiej
napisanej pod kierunkiem prof. dr hab. Janusza Deglera (Uniwersytet Wrocławski)
copyright © Halina Skoczyńska | projektowanie stron internetowych Impresja